Tuesday, October 21, 2014

In My Heart

P.E.A.C.E..B.E..U.P.O.N..Y.O.U :)

Assalamualaikum! it has been awhile since last i post something on my blog. last post was november last year. almost a year lah jugak tak update. Banyak sangat benda yang berlaku throughout that time. Exam A-Level 2 bulan then cuti, raya, result keluar, pre-depart, fly. and now i am at states. I can say that it was a miracle that I am here. Alhamdulillah syukur. I have been through up and down during these time. Banyak sangat dugaan yang datang tapi alhamdulillah Allah beri kekuatan dekat me myself and others. Lagi-lagi time result keluar haritu. Ya Allah memang dah taknak ingat lagi dah. Orang lain tengok kita semua macam happy gila and dapat all the things that we want. But it is not that easy. Banyak kali jugak lah menangis. Dulu, sampai dah fed up taknak buat apa-apa. Down dia Allah jelah yang tahu. Thanks to all friend and family yang selalu support sampai lah dimana aku ade sekarang. Orang cakap mmg susah nak cari kawan yang ada time susah and senang. Tapi I am really glad that Allah grants me a bunch of idiots people yang sentiasa ade thru thick and thin. Haha.

 Tetiba rasa macam nak dedicate this whole post to my ex-housemates dekat Intec. Eza, Emy and Qila thanks for being my housemates. Ya Allah sangat bersyukur sebab serumah dgn mereka-mereka ni. Each of them has their own personality yg can differentiate them with other people. Eza, yang penuh dengan kasih sayang yang kadang-kadang buat aku rimas as in awkward (?) sebab aku ni bukan yang jenis express sgt. lol . Kesian kau eza tapi thanks la sebab bersabar gila layan aku. Lepas tu selalu bawak naik motor beli KFC. Hahaha. Paling jaga waktu solat. Rajin ingatkan kiteorg semua yang macam sakai gila ni. haha. Now, she is at Essex Uni, UK. The only one yang pergi UK dalam rumah tu. I hope u can 'masuk' dengan haousemate kau sekarang ni sebab dah ade pengalaman nak layan kiteorg tiga orang yanga sakai ni. hahaha 

Next is Emy. My fangirling-mate. Minat BigBang sebab dulu aku selalu buka lagu Blue. Awal-awal dulu macam 'eh aku yg minat dulu. Kau jgn nak lebih-lebih pulak!' Haha. Sebab dia ni expert gila pasal gossip semua. Yang mengajar aku baca Beautifulnara. Paling banyak merosakkan aku. Hahaha. Tapi best gila kalau heart-to-heart talk dgn dia ni walaupun jarang gila kot. Aku selalu jadi mangsa bebelan minah ni sebab aku sorang je yg rajin nak melayan dia. Bukan apa, sebab aku ni jenis yang memang akan dengar org bercerita. Tak sampai hati nak ignore je. Tapi aku selalu di'ignore'kan. Sedih kot! lol. Now we are here at Penn State and struggling to be here for the next four years. Please pray for us. 

My third housemate, Qila. Budak kecik from nogori. Dia suka lagu nasyid and sumber lagu unic aku. lol. Tak suka layan orang. Kadang-kadang tu panas lah jugak aku tapi buat bodoh je la kan sebab dah nature dia macam tu. Nak buat macam mana. Haha. Best random talk dengan budak ni sebab dia pun jenis yang random gila pastu pakai redah je. Budak yg BACA buku Statistics time nak exam. Hahaha. Now she's at Washington, Seattle. Lagi satu budak ni suka gila pergi Daiso kat mid valley lah selalunya. Aku rindu nak main dengan Mr.Scotland kau. Selalu kalau aku dah fed up nak study, nanti aku masuk bilik dia then cakap-cakap dengan bear dia. Hahaha serupa orang gila. Ahhh im really miss those moments. T.T

Alright. I should stop here. Actually memang banyak benda nak cerita tapi tak rajin nak menaip lagi. wuwuwu. Btw weekend haritu pergi canning. Dia macam kutip derma untuk paediatric cancer. OMG best gila okay. That was the best memory since duduk sini. Hehehe. First time keluar dari area State College ni sebab tu macam excited. Okay wanna hit the sack jap lagi. Good night!

Wasalam. 

1 comment: