Sunday, November 24, 2013

Third sem was over!

Assalamualaikum :)

Setelah sekian lama tak update blog, maka harini aku ambil inisiatif untuk post. Actually, baru lepas stalk blog dak Wana. Kenapa ntah tetiba rase macam rindu nak type. 
Firstly, nak cakap yg rindu gila kat classmates IK Clan, budak dorm J16, and memory kat hostel. Agagaga.

Seronoknya lahai waktu sekolah dulu. Dulu aku rajin lah jugak nak belajar. Sekarang ni dah jadik pemalas nak mampus. Menyampah dgn diri sendiri. 

Aku tengah cuti sem sekarang ni. Awal bulan Jan nanti dah masuk sem baru (final sem). And dalam bulan March ada trial edexcel. External exam maybe dalam bulan May kot. Tak tgk lagi academic calendar untuk next sem. Ya Allah cuak sangat okay. Aku tak pernah nak lepas pointer. Bagi aku susah lah jugak. Mungkin senang bagi bdk2 yg rajin dan pandai. Hmmm.

Cuti sem ni tak boleh nak enjoy sangat kot sebab banyak kerja nak kena buat. Dgn personal statement nyaaa. Essay uni nyaaa. SAT nyaaa. Alhamdulillah IELTS dah lepas. 

Kadang-kadang org mesti cakap bestnya nak fly dah. Tp it is not as easy as people thought. 
Kadang-kadang pernah jugak terfikir kenapa aku kat sini.
Kadang-kadang rasa menyesal sebab keluar UIA.
Kadang-kadang ada rasa nak give up.

Tapi. 
Perancangan Allah itu maha luas. Sampai kita pun tak boleh nak expect what will happen next. 

Bila rasa sedih. Rasa nak give up. Rasa tak mampu. Rasa penat sangaaaat.
Apa yang terbayang kat mata ni parents aku je. Takka nak hampakan dieorang kan. Kita yg bagi harapan dekat parents tapi sanggup ke nak hancurkan harapan yg kita bagi tu?

Sem 3. 
Sem yang paling tough. Sem yg paling banyak buat air mata ni meleleh. Time SPM pun tak mcm tu. Tapi tu semua dah lepas. Sekarang kena focus untuk external exam. Allah tak pandang result, tapi Allah pandang usaha kita. Suka quote tu. Result cemerlang ke tak cemerlang ke Allah yg bagi. Yakin dgn Allah. Jaga hubungan dgn Allah. Jaga hubungan dgn manusia. Semoga result sem 3 ni ada peningkatan. Amin.

Lastly, doakan kami semua dapat buat yg terbaik dan dapat result yg gempak untuk external exam next sem. Amin.









No comments:

Post a Comment