Friday, June 24, 2011

SPORTS DAY :)



P.E.A.C.E..B.E..U.P.O.N..Y.O.U :)



ape kbr sume???
hope in da pink of health...ayt skema ni..

act nak citer bout HARI SUKAN kiteorg....
berlangsung semalam kat padang skula SMK TELOK MAS...
a million trimas ea korang...even ade gak nada2 sumbang di blkg sane....

tahun ni..for the 2nd time..kiteorg men kat bendang same as last year :)
SERONOK !!

this is the chronology :D

di awal pagi..around 1 a.m....terdgr suare cengkerik saket tekak....
kat bilik rehat blok G....preparing for the sports day..
tetiba,,angin menderu2...daun2 beterbangan~~bygkan suasana time summer..wah....hyperbola!! 
rintik hujan mula kelihatan...tik tik tik
setitik demi titik.....
"awan dah bocor..sure pdg terok an" bermonologue.. 
time tu ngah sebok siapkan aku punyer aeroplane...ASMA' AIRLINE :)
khusyuk beb,,tp ta siap pon..last2 owg len yg hias mende ala uh..
yg len plak wat topi stewardess.. :D
siap je..kiteorg yg dok blok ADNIN pon balik laa dorm maseng2..


woke up in the morning...
it's 6.00 a.m.....alamak x packing baju lg...nak bsh baju lg...
aci redah jelah...
pi skula cam biase...ntah camne ntah ade konspirasi murahan mengatakan assemble kat atas..so, naek laa...then, rupe2nyer bdk blok J je naek,,tu pon ta sume...
dah terlintas nk skip aw...haha


pg uh tak blaja pon...pg2 dah kene b'latih ntok perbarisan...
tp aku n f5 len x join sgt,,,yela budjet hebad le kan dpn junior...haha
tade laa...


pkol 12.30 afternoon....ikot si kerin balek....
n dtg skula pkol 2 lebey...
naek klas je tros tukar tdg hitam....carik bdk2 perbarisan.....
jumpae jia bawak stuff yg nk kene pkai..
bdk2 len sume da pkai,,tp disbbkan malu..aku pakai kat pdg jelah..:D


setelah menjejakkan kaki kat pdg uh..peh habes kasot aku!!
time perbarisan tu redah je lecak paras buku lali tu...
seb baek diri tak lame cause nk jimat mase..


bermula laa 1st acara...100 metre....n so on..
aku da ta sggp tgk kasut..last2 bukak jer...berkaki ayam:D
excited menyokong ASMA' aka rumah merah!!
ngah syok2 support bdk2 nih...tetibe kelihatan kelibat Mujahidah..
die srh sape2 yg tade acara pi solat..then i said to aimi....
"lps wana abes kite pg lah ea"
die pon oke jer....
berie kiteorg jerit name dak wana...haha
nih bukan sokong rumah sukan lg nih....
nih sokong dak wana jer...sian dak illya..dianaktirikan


pinjam sliper dak kerin pegi surau SMK TELOK MAS...
dah bersih2kan sluar + kaki...pi balek pdg...tetibe je sliper tu t'sangkut kat selut..
aku tarik r kaki aku,,then tanah melayang kene kat tudung + baju + sluar aku..
pergh,,tension!!!
buat penad jer bersih kan td..tp nih lg terok!!


carik dak wana...nk amek brg aku...
pastu kene b'kumpul..time ddk2 uh...aku borrow camera dak kerin..
snap punyer snap....
BENGANG sbb sume pose tak lawa.....bkn pic aku taw :)
pastu ckg Idham ckp penyampaian hadiah mggu dpn sbb kesuntukan masa..
aku pon da tak sabar nk blah...
kuar je dari SMKTM menuju SMKASR...
dah terlihat deretan pelbagai jenis kereta.....huh sesungguhnyer parent bdk sharodz ni kaye2.......haha
aku da risau sbb aku ckp kat ibu aku balik pkul 6..tp nih dah pkul 6.30 dah..
huh sgt susah ntok cam kete bpk aku....kete2 bederet jgn ckp r...
giler jam ...
sepanjang kat bukit uh...langsung tak gerak...aku pon call la ibu aku....
ibu aku dah smpai dah td..tp disbbkn giler bnyk kete..ibu aku pon amek ler adek aku dulu...
aku pon bergegas turun kat bwk....tinjau2..aku da nmpk kete..
hahaha...hati berbunga riang :D


smpai at rumah dah azan daa.....
penad giler beb..
tp mlm tu smpat lg bce novel aA+bB..
10 lebey tido!!!!


TAMAT..


sungguh tak sangke panjang giler entry aku..
seronok naw menaip


nah pic..









W.A.S.S.A.L.A.M


psstt : aina wana,,thnx for da pics :)

No comments:

Post a Comment